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Can we welcome Lance to Tri?
Yesterday I was carried away by the spectacular return of Lance Armstrong to triathlon, however his return sparked many thoughts over the night. How can we welcome someone who is more less the only one of his era to not confront the cycling dope-culture?
No doubt he is a phenomenal athlete in all aspects of the game, physically and mentally, but how much of that is ...shaped by his legal (due to testicular cancer) testosterone supplementation and most likely years of PED use that may have enabled him to race and train his physique much harder than any pro triathlete in the field?
No doubt his return from cancer and creation of the livestrong foundation are spectacular achievements, but is the foundation spending too much promoting Armstrong and too little actually fighting cancer as an outside mag reporter suggested?
No doubt he has never failed a test, but how then could he ride and beat guys(i.e Basso, Ulrich, and more) who have all admitted using PEDS that boost performance by some 10% ? (that is 40-50 watts at their TT speed = athletes on a different planet!)
This is just a few of the unanswered questions defining the grey shadow trailing Armstrong – it would suit him to confront his past with total transparency like a true champion before embarking on a new journey!
LA darf laut Eintrag in seinen Gesundheitspass Testosteron substituieren. Das ist kein Gerücht, sondern hat er sogar selbst einmal bestätigt (ist auch nach Hodenkrebs normal). Allerdings behauptet er, dass er freiwillig auf die für ihn erlaubte Hormonsubstitution verzichtet, da sein Resthoden noch genügend Testosteron produziert... überprüfen kann man eine solche von ihm selbst getätigte Aussage natürlich nicht.
Ist aber ein sehr interesaanter Aspekt wo Du bestimmt gute Informationen liefern kannst.
Wie läuft das denn ab? Es gibt ja wohl einen Normwert für Testosteron im Organismus. Der ist selbsverständlich ein nicht sonderlich aussagekräftiges Dinge weil eben Durchschnitt bei Durchschnittsmenschen und nicht bei genetisch besser prädisponierten Menschen, aber wenn er da deutlich druntersackt dann KANN ihm der Azt eine Substitut verschrieben. Wie stark ist das dann? Und ist es nicht so das man dann einsteuern würde das er wieder dem Normwert enstpricht , der dann wiederum keine Vorteile ggü. Gesunden liefern würde?
Und wäre das dann nicht allersimpelst zu messen?
Aber: Wenn er bescheisst, dann sicher mit nutzbringenderen Sachen.