gemeinsam zwiften | youtube | forum heute
Road to Kona
Triathlon Coaching
Individueller Trainingsplan vom persönlichen Coach
Wissenschaftliches Training
Doppeltes Radtraining: Straße und Rolle mit separaten Programmen
Persönlich: Regelmäßige Skype-Termine
Mehr erfahren: Jetzt unverbindlichen Skype-Talk buchen!
Mit dem Paleo-Lifestyle zu neuen Höchstleistungen (Teil 3) - Seite 148 - triathlon-szene.de | Europas aktivstes Triathlon Forum
Zurück   triathlon-szene.de | Europas aktivstes Triathlon Forum > Allgemein > Ernährung und Gesundheit
Registrieren Benutzerliste Suchen Heutige Beiträge

Thema geschlossen

Themen-Optionen
Alt 23.01.2013, 00:54   #1177
rennrob
Szenekenner

Zitat:
Zitat von ~anna~ Beitrag anzeigen
rennrob: Vielleicht interessiert dich das? http://www.marksdailyapple.com/how-t...#axzz2Ijj8mpv5...
Ja. Und wie!
Das hört sich gut an. Besonders das an dem Wettkampftag. Ist genau das Frühstück, das ich vor einem Langem Lauf mag.

Danke
rennrob ist offline  
Alt 23.01.2013, 07:42   #1178
Faul
Szenekenner

Das ist wirklich ein interessanter Link. Weiter unten gab es noch einen Link zu "How to fuel a marathon". Wenn ich das richtig verstehe, geht empfiehlt er dort im normalen Training bis zu 150 gr. KH/Tag:

Zitat:
During your training, keep carbs right around 150 grams per day. That may sound like a lot, especially if you’re coming from the lower end of the carb continuum, but rest assured that 150 grams of carbs is a paltry amount for most endurance athletes. At the height of my training, I was blasting through upwards of 700 grams each day. As I mentioned yesterday, increase your carbs the day before – and morning of – your interval training, because much of the benefit from intervals comes from glycogen depletion, and you gotta have glycogen in your muscles before you deplete it. But for the most part, keep carbs at a moderate (for Primal folks) to low level. Stick to approved Primal sources, of course:

Read more: http://www.marksdailyapple.com/how-t...#ixzz2ImJBE7Qp
Das ist ja schon ganz ordentlich. Ich versuche mich ja derzeit auch wieder auf dem eher Paleo und Low-Carb-Weg. Wenn ich mich weitestgehend von "Natural and unprocessed Food" ernähre, dürften die 150gr wohl schon recht anspruchsvoll sein, wenn ich nicht nur Obst esse...
Faul ist offline  
Alt 23.01.2013, 08:24   #1179
pinkpoison

Ist Räucherlachs paleokonform? Mark Sisson schreibt dazu aktuell in seinem Blog folgendes:

Zitat:
Smoked Salmon

Smoking is one of the world’s oldest food preservation techniques, and it’s exactly what it sounds like: subjecting strips, cuts, and pieces of animal to smoke from wood fires until they are “cooked.” Today, we can preserve our foods by refrigerating, freezing, or applying industrial-scale methods using mass-produced antioxidant compounds, so we tend to eat far fewer smoked meats. Most would agree that this is a good move, as fresh meat tends to be, well, fresher and therefore better for us.

But what about smoked salmon? People love the stuff – I know I do – and it retains an elevated status in modern food culture. It’s become a luxury, a treat, rather than a staple food that we have to eat because it’s all we’ve got and we have no refrigerators. Does smoked salmon hold up to scrutiny? I mean, all that smoke and heat can’t be good for the fragile omega-3s, right?

Actually, salmon does appear to hold up to smoking. Better yet, it gets even more stable. A 2009 study found that smoking salmon at 95 degrees Celsius made the “fragile” fish fats even more oxidatively stable, with a lower peroxide value, fewer TBARS, and fewer free fatty acids, than fresh salmon. That’s right: smoking salmon at a high heat protected the omega-3s from oxidizing to a greater extent than leaving it alone, even if antioxidants were added to the fresh salmon oils. That said, when heating the smoked salmon fat past 75 degrees C, peroxides formed at a faster rate than in the fresh salmon fat.

Oddly enough, cold-smoked salmon (where the fish is smoked without added heat) appears to be more susceptible to oxidation. You’d think the hot-smoking would be more damaging, but that doesn’t appear to be the case.

For the double-whammy of salmon preservation techniques, you might want to try fermenting your smoked salmon, as smoked salmon grows even more stable upon fermentation.

Not all smoking is the same. The cheaper outfits use sawdust as the smoking medium – yes, sawdust – while more traditional salmon smokers use actual wood, like hickory, oak, or alderwood. Some Scottish producers even use old Scotch barrels. Since wood (like all plant materials) has bioactive components which manifest in the smoke (smoking, after all, is a traditional method of plant ingestion), the type of wood used probably matters as much as anything.

Verdict: Primal.
Was er leider ausblendet, sind die spezifischen potenziellen Risiken des Räucherns, was die Genese kanzerogener Stoffe angeht. Daher (gilt für alle geräucherten Lebensmittel) unbedingt drauf achten, die Haut, die dem Rauch direkt ausgesetzt war, nicht zu verzehren.

Alt 23.01.2013, 08:36   #1180
pinkpoison

Freispruch für Eier durch eine Meta-Analyse im BMJ: Kein Zusammenhang zwischen Eierkonsum und Herz-Kreislauf-Erkrankungen bzw. Schlaganfällen

Egg consumption and risk of coronary heart disease and stroke: dose-response meta-analysis of prospective cohort studies
BMJ 2013; 346 doi: http://dx.doi.org/10.1136/bmj.e8539 (Published 7 January 2013)
Cite this as: BMJ 2013;346:e8539

Mal sehen wie lange es dauert, bis auch das bei der Ärzteschaft und Ernährungsberatern ankommt, die nach wie vor den Bullshit bzgl. Nahrungscholesterin verbreiten....

Alt 23.01.2013, 08:41   #1181
pinkpoison

Ein Lob der Avocadao

Zitat:
Avocado consumption is associated with better diet quality and nutrient intake, and lower metabolic syndrome risk in US adults: results from the National Health and Nutrition Examination Survey (NHANES) 2001–2008

(...)

Conclusions

Avocado consumption is associated with improved overall diet quality, nutrient intake, and reduced risk of metabolic syndrome. Dietitians should be aware of the beneficial associations between avocado intake, diet and health when making dietary recommendations.

Alt 23.01.2013, 13:57   #1182
pinkpoison

"Pure Food, Pure Herbs, Pure Wine" - Was wir von einem 98 Jahre alten Griechen von der Insel Ikaria lernen können.... Video der BBC-News

Alt 23.01.2013, 14:12   #1183
rennrob
Szenekenner

Zitat:
Zitat von pinkpoison Beitrag anzeigen
"Pure Food, Pure Herbs, Pure Wine" - Was wir von einem 98 Jahre alten Griechen von der Insel Ikaria lernen können.... Video der BBC-News
Ist der Wein also paleokonform?
Was mich aber vor allem interessiert, wie wirkt sich der Weinkonsum auf die Ketoadaptation. Ich kann mir ein Gläschen Rotwein hin und wieder nicht verkneifen. Daswegen sprach ich das ich nicht besonder konsequent bin.
Ohne Pasta oder Brot kann ich überleben. Habe eh gesundheitliche Probleme davon. Aber völlige Abstinenz, da mach ich lieber keinen Sport mehr
rennrob ist offline  
Alt 23.01.2013, 14:36   #1184
pinkpoison

Zitat:
Zitat von rennrob Beitrag anzeigen
Ist der Wein also paleokonform?
Was mich aber vor allem interessiert, wie wirkt sich der Weinkonsum auf die Ketoadaptation. Ich kann mir ein Gläschen Rotwein hin und wieder nicht verkneifen. Daswegen sprach ich das ich nicht besonder konsequent bin.
Ohne Pasta oder Brot kann ich überleben. Habe eh gesundheitliche Probleme davon. Aber völlige Abstinenz, da mach ich lieber keinen Sport mehr
Der Grieche im Video lebt ja nicht paleo..... hat also damit nicht viel zu tun.

Da auch unsere Primatenverwandschaft (teils bis zu regelrechten Räuschen) vergorenem Obst zuspricht, ist davon auszugehen, dass vergorener Obst(saft) bereits in der altsteinzeit konsumiert wurde. Von nahezu allen Paleo-Experten ist Wein daher in moderaten Mengen als paleokonform eingestuft.
Was die Ketose angeht: Alkohol unterbindet die Produktion von Ketonkörpern in der Leber. Daher - regelmäßig genossen - keine gute Idee, wenn man Paleo in der Keto-Variante lebt. Ein gelegentliches Gläschen hält die Lebensqualität aufrecht...

Thema geschlossen

Themen-Optionen