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triathlon-szene.de | Europas aktivstes Triathlon Forum - Einzelnen Beitrag anzeigen - Welche Vorteile haben Keramiklager?
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Alt 17.05.2012, 13:16   #69
Rocco69
Szenekenner
 
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Registriert seit: 11.12.2009
Beiträge: 578
Zum Thema Ketten ölen hier noch was:

Zitat:
It was found that chain-line offset
and chain lubrication have a negligible
effect on efficiency
under laboratory
conditions. Calculations of frictional
loss resulting from offset indicate that
this loss should be small compared to
those produced by other mechanisms.
This was verified experimentally. Lubrication
effects on chain efficiency were
tested using three different chain lubricants
under a variety of test configurations.
No significant quantifiable effect
of lubrication could be inferred from
these tests.
Q: www.ihpva.org/HParchive/PDF/hp50-2000.pdf


Dem Artikel zufolge sind Kombinationen von großem Blatt und großem Ritzel effizienter.


ABER: Kettenspannung ist bei klein/klein höher, und das wiederum effizienter

Zitat:
The researchers found two factors that seemed to affect the bicycle chain drive's efficiency. Surprisingly, lubrication was not one of them.
"The first factor was sprocket size," Spicer says. "The larger the sprocket, the higher the efficiency we recorded." The sprocket is the circular plate whose teeth catch the chain links and move them along. Between the front and rear sprockets, the chain links line up straight. But when the links reach ttraight. But when the links reach the sprocket, they bend slightly as they curl around the gear. "When the sprocket is larger, the links bend at a smaller angle," Spicer explains. "There's less frictional work, and as a result, less energy is lost."
The second factor that affected efficiency was tension in the chain. The higher the chain tension, Spicer says, the higher the efficiency score. "This is actually not in the direction you'd expect, based simply on friction," he says. "It's not clear to us at this time why this occurs."

Also wie man's macht, macht man's falsch

Marcel kann da sicher auch noch ein wenig Input aus dem Team-Leben geben


bezüglich den Lagern meine ich mal gelesen zu haben, dass sämtliche Lager zusammen etwa 5W Widerstand haben. Ich bezweifle sehr, dass man mit Keramiklagern mehr als 1 W sparen kann, und das nur eben wenn präzise eingebaut etc. Zumal Keramiklager ihre Vorteile ja erst wirklich bei Drehzahlen ausspielen, die weit jenseits des Radsports liegen.

Der einzige Mann, dem ich Trittfrequenzen um die 5.000 U/min zutraue, wäre Chris Hoy...










Und Chuck Norris.
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