gemeinsam zwiften | youtube | forum heute
Trainingslager Südbaden
Triathlon Trainingslager Südbaden
Keine Flugreise
Deutschlands wärmste Gegend
Kilometer sammeln vor den Wettkämpfen
Traumhafte Trainingsstrecken
Training auf dem eigenen Rad
25.05.-02.06.2024
EUR 390,-
triathlon-szene.de | Europas aktivstes Triathlon Forum - Einzelnen Beitrag anzeigen - (G)as(P)reis(P)rotest
Einzelnen Beitrag anzeigen
Alt 16.09.2022, 12:51   #977
keko#
Szenekenner
 
Benutzerbild von keko#
 
Registriert seit: 06.11.2015
Beiträge: 17.457
Zitat:
Zitat von qbz Beitrag anzeigen
The energy in crisis in Germany is turning into a manufacturing crisis, with an executive at the ArcelorMittal steel company saying that the German wing of the company can no longer compete due to soaring energy coasts.

“Production in Germany is currently no longer competitive,” said Reiner Blaschek, the CEO of ArcelorMittal Germany, which recently shut down two plants in the country. He is calling for quick political intervention, saying, “We need competitive energy prices for industry.”

Gas and electricity prices, which have soared in recent months due to sanctions and Russia’s decision to cut gas flows, have left many industrial companies with input costs too high to remain profitable, and many economic experts are forecasting further pain for Germany’s core industrial sector, which would have knock-on effects for the rest of the German economy.
Prof. Dr. Michael Hüther, seit vielen Jahren Direktor des Instituts der deutschen Wirtschaft Köln, meinte kürzlich in einem Interview, dass die Gefahr einer Deindustrialisierung Deutschlands noch nie so hoch waren wie jetzt.
Als ich vor ein paar Wochen das erste mal von "Deindustrialisierung" hörte, dachte ich ganz klar an Verschwörungstheorien.
Um die Wettbewerbsfähigkeit zu erhalten, fordert auch er schnelle und liquiditätsfördernde Maßnahmen von der Bundesregierung.
Deutschland, quo vadis? Zu sagen, dass wir die Fehler der vergangenen Jahre ausbaden, reicht nicht.
keko# ist offline   Mit Zitat antworten