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-   -   Zipp Naben V3,V9 (https://www.triathlon-szene.de/forum/showthread.php?t=38410)

Hardy72 14.02.2016 13:44

Zipp Naben V3,V9
 
Hallo,
kann mir bitte jemand die Unterschiede der V3 und V9 Naben zu den Standard's erklären.

Ich lese immer nur sowas hier :
Die neuen Zipp V3 Naben sind mit der Best-In-Class Haltbarkeit und verbesserten Lagerschutz ausgestattet

Was ist genau der Vorteil davon bzw. der Unterschied zu der V9 Version?

Standard -> V3 -> V9 ???

Sinnlos oder Sinnvoll da ein Upgrade zu kaufen ?

Ich versthe es nicht.

Gruß Hardy

sabine-g 14.02.2016 14:17

Zitat:

Zitat von Hardy72 (Beitrag 1204448)
Hallo,
kann mir bitte jemand die Unterschiede der V3 und V9 Naben zu den Standarts erklären.

Standard

Ein wenig hättest du dich auch selbst bemühen können.


2014 V9 rear hub





In September 2013 we released a stronger and more durable revised 188 rear hub. Larger 2 x 61903 hub bearings, wider non-drive flange, virtual 3x cross lacing on drive and non-drive sides. Front hub remains unchanged (V7).

2014 V9 88 front hub

Zipp 88 front hub - V9 The Zipp 88 front hub received an in-line change (February 2014) to increase durability & performance. The retaining ring that was previously used has been elimated and the spoke slot depth increased. We made a similar design change to the rear 188 V9 last Fall. This front hub change does not affect spoke length, price, part numbers or function.



2015 – 77/177 Hubset




Wheels Utilized In:
Rim-brake versions of 202 Tubular and 202 Firecrest Carbon Clincher, 303 Firecrest Tubular and Carbon Clincher, 808 Tubular and Carbon Clincher, 30 Course Tubular and Clincher
77/177 hubset raises Firecrest to whole new level: Best-in-class durability and improved bearing protection with no pre-load adjustment needed. Optimized flange geometry and spoke hole attachment pattern with Sapim® CX-Sprint spokes (CX-Ray for 202 Tubular) to optimize torsional and lateral stiffness without sacrificing weight or robustness.
Weight: 110g front; 250g rear
Spoke Counts: 18/24
Bearings: 61803 front
61903 rear drive and non-drive sides

Hardy72 14.02.2016 22:54

Danke
👍👋🏽


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